25 december 2011

Julen 2011

.
.
God fortsättning på helgen mina kära läsare!

Julaftonen var underbar, hela släkten (nästan, utom en fam som fått vinterkräksjukan, stackars dom) var samlad. Mormor och morfar, farmor och farfar, alla kusiner, syskon, svågrar och svägerskor alla var vi samlade hemma hos farfar i hans stora hus, som är som gjort för familjesammankomster av det större slaget. Det var klappar, och tomtar, och mat, och barn som busade och skrattade, och allt var sådär otroligt hjärtligt och bullrigt! Härligt!




En viss liten dam tröttnade på att posa,
så årets upplaga av julfirande Lillan blev en något sur sådan...





Snön lyser med sin frånvaro, men Hello, spela roll, tomten är i antågande!




Efter att jag stoppat i mig mängder, då menar jag verkligen nästan perversa kvantiteter av julmat och julklappsutdelning, tog älsklingen och jag oss en välbehövlig liten promenad och en nypa frisk luft nere vid bryggan och strandhuset. Det var precis vad vi behövde för att få plats med lite mer...

Julmat! Suck...

Idag har vi så en febrig proppmätt bloggerska, som snart skall rulla upp i sängen.
Vissa straffar Gud omedelbart.

KRAM
.
.
.

3 kommentarer:

MITT VITA HUS sa...

Men vilken parad villa:) Ni ser sannerligen ut att ha haft en underbar julafon:)

Ja usch julmaten, jag rullar fram med lite mer än vanligt phu! Men som sagt det är inte det du äter mellan jul och nyår som räknas utan det du äter mellan nyår och jul;) Hi hi!

Må så gott och god fortsättning vännen!

KRAM

M

Helena - ullvi32 sa...

Ni ser ut att ha haft en härlig julafton! God fortsättning Helena!
kram Helena

Casa of Mia sa...

Vilka härliga bilder, en riktigt god fortsättning till dig kram

Related Posts with Thumbnails