8 december 2011

Våldsamt söta...

.
.
Vanligtvis går jag inte igång på märkeskläder till barn, dels för att det är svindyrt och man får typ väldigt lite material för pengarna, och dels för att man sedan får gå omkring och vara orolig över att ens lilla hjärta skall förstöra plagget med någon fin penna, eller något annat påhittigt redskap.


Dessutom vet jag aldrig vart jag skall göra av dem när de tillslut blir urväxta, vilket brukar ta si sådär en 5-6 månader just nu. Jag är för snål för att lämna dem till välgörenhet och tycker att det är för pinsamt att sälja dem på tex Blocket, så de brukar hamna i en plastlåda ute i förrådet i väntan på att någon kompis skall få ett litet flickebarn. När någon sedan kommer hit för att kolla igenom plastlådan blir det samma visa, för snål för att ge bort och för pinsamt att sälja till en kompis. Så det brukar bli att de får låna, larvigt egentligen, för vad i hela fridens namn skall jag göra med kläderna när de sedan kommer tillbaka?


Lät det där lite som "surt sa räven om rönnbären"? Kanske... för visst skulle jag handla mycket mer om jag hade mer pengar, men jag tror att jag ändå skulle ha svårt för att göra mig av med de urväxta dyra kläderna, och då skulle lådan där ute vara sååå mycket större, och ta upp ännu mer plats!


Skönt att man har tid med med lite i-landsproblem ibland,
för då blir man påmind om att man att man har det så jäkla bra!!!






Hur mycket jag än skriver att jag inte går igång på dyra märkeskläder till barn, måste jag nog tillstå att mitt hjärta hoppade till och slog några extra slag när jag hittade dessa små helt våldsamt söta vinterskor till min Lilla Sessa! M trodde nog att jag hade fått en stroke eller något, som köpt vita vad han trodde var helt galet dyra skor, åt Lillan i år. Men jag försvarade mig med att de faktiskt var billigare än ett par vanliga Viking eller Kavat och att de faktiskt går att tvätta i maskin. Dessutom går det att ta ur fodret och tvätta det separat. Mycket praktiskt!


Den uppmärksamme, fotointresserade läsaren kanske noterar att det är en ovanligt bra skärpa (för att vara mig) i denna helt oredigerade bild...


 I Looove my new camera!
.
.
.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår dig! Galet söta.... Får man frågar vart de kommer ifrån och vad de kosta?
Kram!,

Anonym sa...

Hm då är du inte som din kära vän House o P som bara "handlar" märkes kläder. Men hallå antagligen gratis för världens reklam givetvis utav vissa märken. Så löjligt. Ptecis som man inte fattar!! Hur korkat får det vara..?? Du känns sååå mycket mer jordnära. Javisst kan låta taskigt, eller tvätom för dig när det är en vän. Men här i blogg världen är vi som vi är. Och vi tycker som vi tycker. För eller emot. Ärliga..eller inte...som vissa !!. Gillar din blogg skarpt.
Kram

odd brown bird sa...

Lovely, finns de i vuxenstorlek?

=O)

Kram Eva

Dagar hos mig sa...

Fantastiskt att de var billigare än Viking/Kavat! Grattis till ett jättefint köp.(och ett mkt praktiskt dessutom;)

Alexandra sa...

Jag köper gärna kläder/skor när Lillan vuxit ur sina! Jag har en tjej som bara är 16mån:) Det är väl inte det minsta pinsamt??? Sälj på bloggen!! Snacka om bra miljötänk!
Annars kanske du kan ha tävlingar?
Tror vi är många som skulle nappa på både bloppis och tävlingar!!!

Snart är de ju jul dessutom;)

Kram kram

Anonym sa...

Hej Helena! Det är inte det minsta pinsamt att sälja sina urväxta barnkläder, själv lämnar jag in dom hos Barnshopen här i V-ås där säljer dom dina kläder åt dig & sen får du en del av beloppet. Jättesmidigt har gjort det i ett par år nu. Hör av dig om du vill ha tfnr.
Ilse

Anonym sa...

Hejsan,
Tråkigt att läsa att man är för "snål att lämna till välgörenhet". Glöm inte att det finns familjer i vårt land som inte ens har råd med julklappar till sina barn och som knappt har råd med vinteroveraller. Ensamma mammor (oftast) som måste vända på varje krona för att ens ha råd med mat. Vad gör kläder för nytta i en låda på en vind? Vi som har det så löjligt bra borde väl verkligen kunna ge bort gamla kläder till medmänniskor som har det svårt. Tycker jag.
Hälsningar Johanna

jenny ~ house of jenny sa...

Jag håller fullständigt med dig ang att köpa dyra kläder till barnen. Inget kul o lägga 600 på en tröja de kan ha i någon månad bara. MEn visst händer det att man köper något dyrt, men det är mer sällan än ofta.

sälja kläderna har jag inget problem med. Dock tror jag att jag inte tar tillräckligt betalt för det bara. Men jag blir av med det iaf :)

Related Posts with Thumbnails