11 januari 2011

Vardagsrummet ur en annan vinkel och svar på frågor

.
.
Liten skrutta på bättringsvägen!

Thank Good, Lillan har inte kräkts sedan inatt, då jag vaknar och tror/drömmer att Lillan häller ljummen välling på mig. Det var välling kan jag berätta, men den kom inte från någon flaska...  Alla med småbarn vet hur kul det är att mitt i natten först sanera sig själv och sitt lilla barn, samt städa sovrum, toaletter och vägen dit, för att sedan krypa ned mellan renbäddade lakan med ett fruset, ledset litet barn som doftar svagt av kräka!
Nog om detta!


Vardagsrummets andra del har också fått sig en liten upp piffning! Lite nya växter, en till liten siffertavla som jag gjort, fler kuddar och det kära rådjurshornet har fått flytta in till de gamla slitna sofforna, som så fort jag bara får råd, skall få nytt tyg. Men jäklar i min lilla låda vad dyrt det skulle bli! 30 000 kr för de två!!! Detta innebär förstås att en omklädning kan bli aktuell först någon gång i framtiden...

Svar på några frågor

Jag har fått några frågor i kommentarsfälten och på mailen, jag tänkte kort bara svara på dem här!

Det lilla vita rullbordet kommer från Chilli på Erikslund i Västerås.

Den vita ryan under den svarta soffan är egentligen två små mattor från Ikea.

De små bollväxterna är inte Myrten (som är väldigt känsliga), de heter Myrsina... nånting och är otroligt tåliga! Kan verkligen rekommendera dem!

Jag syr för närvarande inga fler "elefantkuddar".

Rullgardinerna i köket har jag sytt själv, men har tyvärr ingen möjlighet längre att sy dem på beställning.

Min kamera är en Nikon D40, den är jätte bra, men jag vill gärna köpa en något vassare modell så småningom.

Den svarta fuskpäls pläden på soffan kommer från det som hetta Duka Home en gång i tiden.

Krukorna (en liten svart, en liten vit och en stor vit) är av märket Sturehof och mina kommer från Atelje Fåtöljen i Västerås.

De svarta ljusstakarna i fönstret kommer från Day.


Ja, det var det, nu blir det natt för min del!

Ses i morrn!
.
.
.

3 kommentarer:

mammaxtre sa...

Det du skriver om kräksjuka barn och att torka välling. Det har man gjort många gånger. Inge roligt alls. Hoppas hon ska må bättre snart.

Ha det gott

Anonym sa...

Hu ja... Vi har mirakulöst nog klarat oss än så länge (peppar, peppar) men det kommer säkert en sväng hit också. Just den där doften. Med hopp om bättring!

SessanOchPrinsessan.Com ☆ sa...

Usch för kräksjuka, lider med dig & liten!!
Här trodde vi att den kom i morse, men juvelen är pigg igen &jag misstänker att hon hade lågt blodsocker :(

God Bättring till er

Related Posts with Thumbnails